Gázszolgáltatás



Elérhetőség:

 
2030 Érd, Kálvin tér 1.
 

 

Ingyenesen hívható önkiszolgáló ügyfélszolgálat, ügyintéző kapcsolási lehetőséggel

06-80-180-380

 

Telefonos ügyfélszolgálatunk az alábbi idősávokban érhető el: 

  •  Hétfő, kedd, csütörtök, péntek: 8:00 órától - 14:00 óráig
  •  Szerda:                                   8:00 órától - 20:00 óráig

Ügyintézéséhez telefonkészüléke nyomógombjai segítségével az alábbi lehetőségek közül választhat:
 

  1. Panaszügyintézés
     
    1. Mérővel, méréssel, leolvasással kapcsolatos
    2. Ki- és visszakapcsolással kapcsolatos
    3. Igénybejelentéssel, szerződéskötéssel kapcsolatos
    4. Árszabással, számlázással kapcsolatos
       
  2. Információszolgáltatás
     
    1. Készülékadatokról, mérőleolvasásról
    2. Számlaegyeztetésről, egyenleginformációról
    3. Elosztóhálózat-használati szerződésről
       
  3. Műszaki ügyintézés
     
    1. Gázigény bejelentés: felvilágosítást kaphat gázigény bejelentésének lehetősége és módja felől.
    2. Műszaki munkák, ki- és visszakapcsolás
    3. Mérőhelyi munkák időpont-egyeztetése
       
  4. Védendő fogyasztó: tájékozódhat a védendő fogyasztóként történő nyilvántartásba vételről.
     
  5. Időpontfoglalás személyes ügyfélszolgálati irodába: ügyfeleink személyes ügyintézésének megkönnyítése érdekében előzetes időpontfoglalást biztosítunk valamennyi ügyfélszolgálati irodánkba. 
  6. A foglalást elvégezheti online ügyfélszolgálatunkon is!
     
  7. Üzemzavar elhárítás

 

ÜZEMZAVAR BEJELENTÉS:

 

Az alábbi telefonos elérhetőségünk kizárólag üzemzavar illetve hibabejelentésre szolgál!

Hibabejelentő telefonszám: 06-80-300-300

Mikor kell mindenképpen hívni az TIGÁZ hibabejelentő telefonszámát?

Az alábbi esetekben azonnal hívja telefonszámunkat:

  • gázszagot érez
  • gázszivárgást, gázömlést észlel
  • gázhiányt tapasztal 


Mit tegyen, ha gázszagot érez?

  • Hívjon minket azonnal!

    Ingyenesen hívható a telefonszámunk. Éjjel-nappal folyamatosan elérhetőek vagyunk a 06-80-300-300 telefonszámon.
     
  • Kapcsolja ki az összes gázkészüléket!

    Amennyiben lehetősége van, a mérő előtti fő elzárót helyezze zárt állapotba (abban az esetben, ha a mérő pincében, alagsorban található, ne menjen be ezekbe a helyiségekbe). 
     
  • Nyissa ki az ablakokat, ajtókat! Arra figyeljen oda, hogy a szellőztetést a szomszédos helyiségek elárasztása nélkül tegye.
     
  • Ne használjon semmilyen elektromos készüléket!

    Ne változtassa meg az elektromos beendezések állapotát, például ne kapcsolja fel vagy le a villanyt.
     
  • Ne dohányozzon! Tilos a dohányzás és a nyílt láng használata!
     
  • Amennyiben pincében, vagy alagsorban érződik a gázszag: Kérjük, várjon az épületen kívül!
     

Mit tegyen, ha gázhiányt tapasztal?

  • Nézze meg, hogy a gázhiányt a többi gázkészüléknél is tapasztalja-e.

    Amennyiben a többi gázkészülék rendeltetésszerűen üzemel, akkor nem a TIGÁZ által tartott gázszünet okozza a gázhiányt, hanem valószínű a gázkészülék hibásodott meg. Ebben az esetben keressen egy gázszerelőt a javításhoz. A TIGÁZ Zrt. nem jogosult gázkészülék javításra, így gázkészülékének meghibásodását kérjük, ne hozzánk jelentse be.

    Felhívjuk figyelmét, hogy amennyiben a helyszínen a gázkészülék meghibásodása igazolódik be és a gázszolgáltatást érintően nem merül fel üzemzavar, akkor Társaságunk hatályos Árközleménye alapján a kiszállás és azzal járó egyéb költségek számlázásra kerülnek.
  • Az összes gázkészüléknél egyszerre észlel gázhiányt. Biztos, hogy meghibásodás történt? Nem csak tervezett gázszünet, vagy üzemzavar miatti gázszünet van az utcában?

    Gázszünet keresőnk segítségével megnézheti, hogy jelenleg van-e tervezett gázszünet az Ön környezetében. A folyamatos gázszolgáltatás biztosítása érdekében időszakonként karbantartásokra van szükség. A karbantartások biztonságos végrehajtása érdekében elengedhetetlen a gázszolgáltatás szüneteltetése, emiatt kérjük megértését.
     

Hibabejelentés esetén az alábbi adatokat kérjük, szíveskedjen megadni:

  • A bejelentő neve
  • A fogyasztó neve (amennyiben a bejelentő és a fogyasztó nem azonos)
  • A hiba helye (pl. utcán, gázmérőnél, nyomásszabályozónál)             
  • Település
  • Utca
  • Házszám - vagy annak hiányában egyéb ismertető (pl. településről kivezető főút stb.)
  • A meghibásodás jellege (gázszivárgás; gázhiány stb.)
  • Mit tapasztalt (pl. gázszag érezhető a gázmérőnél vagy a nyomásszabályozónál; utcán gázszag érezhető stb.) 
  • Gázszivárgás mértéke (pl. időnként lehet érezni; folyamatosan erős gázszag érződik; ömlik a gáz még hangja is van stb.)
  • Veszélyeztet valakit vagy valamit? (utcán közlekedőket, lakóházat, közintézményt stb.)

Kérjük, hibabejelentését kizárólag a hibabejelentő telefonszámon tegye meg, mert azon éjjel nappal fogadják a diszpécserek a bejelentést és azonnal tudnak intézkedni. A levélben, e-mailben, ügyfélszolgálati telefonszámon bejelentett hibák csak később - akár napok múlva - jutnak el a diszpécserszolgálatra, így nincs lehetőség azonnali intézkedésre. A diszpécserszolgálattal történő telefonos egyeztetés előnye még, hogy a diszpécser rákérdezhet olyan körülményre is, mely a bejelentőnek nem jutna eszébe, ezáltal a veszélyhelyzet kialakulását nagymértékben lehet csökkenteni.

Mit tegyen, ha égéstermék visszaáramlást tapasztal, vagy ha szén-monoxid mérgezés gyanúja merül fel?

  • Nyissa ki az összes ajtót, ablakot!
  • Mindenkit irányítson ki, vagy vigyen ki a friss levegőre!
  • Amennyiben súlyos tüneteket tapasztal, vagy ájult állapotú személyt talál az ingatlanban, hívja a 112 segélyhívó telefonszámot!

Mi az a szén-monoxid?

Szagtalan, láthatatlan, íztelen, zajtalan, nagyon mérgező gáz, mely fosszilis tüzelőanyagok (ide tartoznak: gáz, olaj, fa, benzin, szén) tökéletlen égése során keletkezik. 
A szén-monoxid mérgezés tünetei közzé tartoznak fejfájás, émelygés, szédülés, légszomj, összeomlás és eszméletvesztés. 

Hogyan készítse fel a fűtési rendszerét a télre? 

  • Fontos, hogy a gázkazánját és gázkészülékeit évente gázipari szakember tartsa karban.
  • Helyezzen el szén-monoxid riasztót - rendszeresen ellenőrizze lejárati idejét.

Csalók ellen hogyan tud védekezni?

  • Áll egy gázszerelő az ajtajánál, és azt mondja, hogy otthon hagyta az igazolványát. Mit kellene tennie?

    Mielőtt beengedné otthonába, hívja a 06-80-300-300-as telefonszámot, hogy ellenőrizze a szerelő azonosságát.
     
  • A gázszerelő kéri, hogy fizessen a munkáért. Mit kellene tennie?

    TIGÁZ Zrt.-nél dolgozó szerelő munkatársaink és alvállalkozóink soha nem kérnek készpénzt az elvégzett munkáért. A kérést utasítsa el, és azonnal hívja a rendőrséget!

Álló, hibás fogyasztásmérő bejelentése:

Ha a mérőórája nem működik (nem forog, digitális mérő esetén nem jelez ki semmit), mikor biztosan működik valamilyen gázkészülék a lakásban, akkor valószínűleg elromlott a mérő és nem méri a fogyasztást.
A mielőbbi javítás és a pontos elszámolás érdekében kérjük, haladéktalanul jelezze ezt felénk! Bejelentését a 06-80-180-380 ügyfélszolgálati telefonszámon, illetve a 

06-80-300-300 hibabejelentő telefonszámon teheti meg, illetve honlapunkon 

űrlap kitöltésével is bejelentheti.